Wat kun je doen bij een betalingsachterstand?
- Wil je jouw openstaande premie direct betalen? Dan kun je dat doen via IBAN nummer: NL79 ABNA 0244 6801 83 t.n.v. Acura Assuradeuren. Vermeld daarbij altijd je polisnummer of het factuurnummer.
- Kun je niet meteen betalen? En heb je nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Cannock Incasso? Neem dan even contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op 088 765 4000.
- Heb je al een brief van Cannock Incasso gekregen? Dan loopt het contact over je betalingsachterstand via hen. Je kunt ze bereiken van 8.30 tot 17.00 uur op (010) 205 17 60. Zij helpen je dan verder.
- Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden? Al ruim 36.000 mensen met geldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via een gratis online test en krijg advies op maat. Heb je moeite met het betalen van je vaste lasten? Heb je geen overzicht meer in je financiële papieren? Zijn er schulden ontstaan of heb je vragen over budgetteren? Op www.rijksoverheid.nl kun je allerlei informatie vinden over budgetbegeleiding en schuldhulpverlening.
Wat gebeurt er als je een betalingsachterstand hebt?
Reageer je niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt je betalingsachterstand op en lopen de aanmaningskosten op. Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Cannock Incasso, het van ons over.
Je kunt misschien een betalingsregeling treffen.
Lukt het niet om je premieachterstand in één keer te betalen? Dan kun je misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met jou stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de afgesproken bedragen dan wel kunnen incasseren van je rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.
Als je motorrijtuig onverzekerd is, ben je strafbaar.
De Dienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is jouw motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijg je van RDW een boete van honderden euro’s. Je bent namelijk wettelijk verplicht je motorrijtuig te verzekere
Wanneer stopt de dekking van je verzekering?
Als je de premie niet betaalt, stopt de dekking van je verzekering. In de brief staat welke datum voor jou van toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. Je kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.
Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd?
Je bent weer verzekerd vanaf de eerstvolgende dag nadat wij je achterstallige premie(s) hebben ontvangen. Dit geldt ook voor je motorrijtuigenverzekering.
Wil je voortaan via automatische incasso betalen?
Met een automatische incasso verklein je het risico dat je een premiebetaling mist. Bovendien is het gratis en heb je achteraf nog altijd de kans om de incasso terug te draaien waardoor je zelf de controle houdt.
Zo stel je een automatische incasso in.
Geef dit bij voorkeur telefonisch door. Neem contact op via 088 765 4000 op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar info@acura.nl. Geef daarin aan dat je voortaan per automatische incasso wilt betalen. Vermeld in je mail je volledige naam, je adresgegevens, je IBAN nummer en het polisnummer van je verzekering. Je ontvangt dan van ons SEPA formulier ter ondertekening. Zodra wij een ondertekend SEPA formulier hebben ontvangen kunnen wij de automatische incasso voor je instellen.
Hoe kunnen we jou helpen?
Wij zijn dienstbaar en wij faciliteren. Dat zit in ons bloed, dat geeft ons bestaansrecht en daar krijgen we energie van. Zonder jou, de adviseur, bestaat er geen Acura. Daarom willen we jou goed leren kennen, zodat we jou met alle uitdagingen kunnen ondersteunen.
Zullen we jou bellen?
Wij leren je graag kennen! Laat je gegevens achter en we nemen contact op om een eerste gesprek in te plannen.