Bespreek het met je adviseur

De bij Acura aangesloten adviseur behartigt jouw belangen. Je adviseur is je eerste aanspreekpunt. Bespreek daarom eerst met je adviseur wat er speelt, mogelijk kan hij het probleem voor je oplossen.

Schriftelijk indienen

Kom je er met je adviseur niet uit? Dan kun je de klacht aan ons voorleggen. We zullen je klacht dan zo snel en goed mogelijk behandelen. Je kunt schriftelijk een klacht indienen bij onze klachtencommissie ter attentie van onze directie via kwaliteit@acura.nl. Door je klacht te melden, kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en waar nodig maatregelen nemen.

Als je een klacht indient bij onze klachtencommissie, dan zal onze klantencoördinator deze behandelen. Binnen drie werkdagen ontvang je een bevestiging dat je klacht bij ons is binnengekomen en welke stappen we gaan ondernemen. De klachtencoördinator zet de interne klachtenprocedure in gang.

Je ontvangt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen van ons een reactie op je klacht. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan zal onze klachtencoördinator je hiervan tijdig op de hoogte stellen. Alle correspondentie en processen leggen we vast in een dossier en wordt vertrouwelijk behandeld.

Geschillencommissie

Mocht je van mening zijn dat we je klacht niet naar behoren hebben afgehandeld, an kun je als particulier contact opnemen met een onafhankelijke geschilleninstantie. Voor de meeste klachten is dit het KiFiD.

LET OP: je kunt pas bij het KiFiD terecht als je klacht is behandeld via onze klachtenprocedure en dus ter beoordeling is voorgelegd aan onze directie. Het klachteninstituut brengt kosten in rekening voor de klachtenbehandeling. De commissie bepaalt wie deze moet betalen.

Wat klanten over ons zeggen

“Fijne samenwerking, persoonlijke contacten met de Desk–Accountmanagers en altijd tijd voor een praatje.’’

star
star
star
star
star
Yennick Berrevoets 2021

“Acura is betrokken, klantvriendelijk  en hebben een uitstekende schadebehandeling.”

star
star
star
star
star
Advies en Kies 2021

“Een hele prettige samenwerking met de collega’s van Acura.
Werkwijze past volledig in mijn opvatting over dienstverlening; korte lijnen, persoonlijk en meedenkend.”

star
star
star
star
star
Tommie Smeets 2021

“Altijd een prettige samenwerking met zeer vriendelijke collega’s bij Acura! Er wordt altijd met je meegedacht. Zeer snelle en fijne schade afwikkelingen.”

star
star
star
star
star
Laura van Haaren 2021

Veelgestelde vragen

In onderstaande rubrieken vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat je antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag.

Assurantietussenpersoon
Welke verzekeringen heb ik via Acura lopen?

Via de Zekerheden App of Uw Polismap kun je je polissen en polisvoorwaarden inzien.
Kom je hier niet uit? Dan adviseren we je contact op te nemen met je tussenpersoon. Weet je niet wie je tussenpersoon is en kun je ook geen e-mails terugvinden in je mailbox? Dan kun je ons bellen via 088-7654000. Wij zoeken de gegevens er dan voor je bij.

Heeft deze vraag je geholpen?
Ik heb schade, wat nu?

Wij hebben voor jou een uitgebreide informatiepagina gemaakt. Je vindt alle informatie op deze pagina.

Heeft deze vraag je geholpen?
Ik ben verhuisd, hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Wij adviseren je contact op te nemen met je tussenpersoon. Je tussenpersoon kan je helpen om de gevolgen van de verhuizing  op je verzekeringen met je door te spreken. Mogelijk wens je aanvullende verzekeringen en/of dienen de bestaande verzekeringen gewijzigd te worden.

Heeft deze vraag je geholpen?
Kwaliteit & wetgeving
Welke verzekeringen heb ik via Acura lopen?

Via de Zekerheden App of Uw Polismap kun je je polissen en polisvoorwaarden inzien.
Kom je hier niet uit? Dan adviseren we je contact op te nemen met je tussenpersoon. Weet je niet wie je tussenpersoon is en kun je ook geen e-mails terugvinden in je mailbox? Dan kun je ons bellen via 088-7654000. Wij zoeken de gegevens er dan voor je bij.

Heeft deze vraag je geholpen?
Hoe download ik de Zekerheden App?

De Zekerheden App kun je eenvoudig downloaden via de volgende links:

Heeft deze vraag je geholpen?
Kan ik een kopie van mijn polis ontvangen?

Hiervoor kun je gebruikmaken van de Zekerheden App of Uw Polismap. Hier kun je je polisoverzicht en polis/groene kaart in pdf-vorm inzien, en eventueel afdrukken.
Kom je hier niet helemaal uit? Wij adviseren je contact op te nemen met je tussenpersoon. Je tussenpersoon heeft altijd toegang tot je verzekeringsgegevens en kan eenvoudig een kopie van je polis verstrekken.

Heeft deze vraag je geholpen?
Service
Kan ik een kopie van mijn polis ontvangen?

Hiervoor kun je gebruikmaken van de Zekerheden App of Uw Polismap. Hier kun je je polisoverzicht en polis/groene kaart in pdf-vorm inzien, en eventueel afdrukken.
Kom je hier niet helemaal uit? Wij adviseren je contact op te nemen met je tussenpersoon. Je tussenpersoon heeft altijd toegang tot je verzekeringsgegevens en kan eenvoudig een kopie van je polis verstrekken.

Heeft deze vraag je geholpen?

Kunnen we jou helpen?

Wij zetten ons iedere dag in om het beste uit onze dienstverlening te halen. Daar mag je van verzekerd zijn.

Bel ons 088 7654 000
E-mail ons klantenservice@acura.nl
Ga naar het Bel me terug

Neem contact met ons op

Na ontvangst van het contactformulier nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.