Wat kan je het beste doen?

  • Meld de schade zo snel mogelijk via jouw adviseur of via deze knop
  • Is er een andere partij betrokken?
    – Vul gezamenlijk een aanrijdingsformulier in. Niet bij de hand? Geen probleem. Een autoschade kan je ook digitaal melden samen met de tegenpartij via deze link
    – Blijf kalm en onderteken enkel als je het samen eens bent met de genoteerde toedracht
  • De achterzijde kan je op een later tijdstip afzonderlijk invullen
  • Kan je niet verder rijden, bel dan het alarmnummer zoals vermeld op de groene kaart
  • Doe aangifte via deze link bij de politie in de volgende situaties:
    – Diefstal van de auto of poging daartoe
    – Diefstal van onderdelen van de auto
    – Aanrijding met een onbekend gebleven tegenpartij
    – Vandalisme

Autoschade? Maak gebruik van een aangesloten hersteller!

Heel vervelend als je schade hebt natuurlijk. Wil je gebruik maken van een bij ons aangesloten hersteller? Bel dan direct 088-7654000. Je kunt ons ook mailen op schade@acura.nl. Je wordt volledig ontzorgd.

  • Er wordt meestal gratis een vervangende auto geregeld zo lang als jouw eigen auto bij de hersteller is.
  • Verlaagd eigen risico of voorkomen van een verhoogd eigen risico
  • Geen intakegesprek, dus je hoeft zelf niet langs de reparateur
  • Garantie op de herstelde schade
  • De herstelkosten worden direct aan de hersteller overgemaakt, je hebt er zelf geen omkijken naar.

Iedere verzekeraar kent zijn eigen netwerk van schadesturing en eventuele gevolgen voor je eigen risico wanneer je besluit om niet naar een aangesloten hersteller te gaan. De achterliggende verzekeraar van je autoverzekering kun je terugvinden op je groene kaart.

Hieronder kun je zien hoe verschillende verzekeraars omgaan met de schadesturing:

Een andere hersteller inschakelen?

Wil je geen gebruik maken van een bij ons aangesloten hersteller? Dat kan. We zullen dan in veel gevallen een expert in moeten schakelen. Tot een schade van € 500,- is het voldoende om foto’s door te sturen, samen met een offerte en schadeformulier. Bij een schade boven € 500,- vragen we je om met ons telefonisch contact op te nemen. Houd dan de volgende gegevens bij de hand:

  • Adresgegevens reparateur;
  • Datum waarop onze expert de schade kan opnemen.

Houd rekening met het volgende:

  • Vaak heb je een verhoogd eigen risico
  • Je hebt geen recht op gratis vervangend vervoer
  • Wij kunnen de kwaliteit van de reparateur niet waarborgen
  • Vaak moet je een bezoek brengen aan de reparateur voor een intakegesprek, het brengen van je auto én het ophalen ervan.

Ruitschade?

Wij werken samen met Autotaalglas en Van Mossel Autoschade Groep. Je kunt hen direct bellen en hoeft geen aparte schademelding bij ons te doen.

  • 0800 08 28 – Autotaalglas
  • 088 087 01 50 – Van Mossel Autoschade Groep

Autopech?

Sta je ergens stil? Kijk voor het pechhulpnummer op je groene kaart. Een alarmcentrale zal altijd helpen. Of de kosten voor pechhulpverlening verzekerd zijn kan je terugvinden op het polisaanhangsel en/of in de polisvoorwaarden.

Geen groene kaart bij de hand?

  • 0031 (0)20 651 51 51 – SOS International (ASR)
  • 0031 (0)71 364 18 49 – Eurocross International (Avéro)
  • 0031 (0)88 001 12 90 – VHD Alarmcentrale (Ansvar)
  • 0031 (0)20 851 22 94 – Allianz Global Assistance
  • 0031 (0)26 400 23 90 – Nationale Nederlanden Alarmcentrale
  • 0031 (0)20 592 91 18 – Allianz Nederland
  • 0031 (0)20 651 59 89 – MS Amlin Alarmcentrale

Wat kan je van ons verwachten?

  • Wij zorgen dat jouw schade snel en deskundig wordt afgehandeld. Een nieuwe schademelding behandelen wij de eerstvolgende werkdag
  • Op al jouw overige vragen hanteren wij een reactietermijn van maximaal 5 werkdagen
  • Wij vinden het prettig om te bellen zodat wij direct de juiste vragen kunnen bestellen
  • Als de schade kan worden hersteld, kunnen we in veel gevallen een herstelbedrijf voor je inschakelen; Wij houden ons aan de afspraken die we met je hebben gemaakt in de polisvoorwaarden; Wij houden ons aan de Gedragscode Verzekeraars. Het Verbond van Verzekeraars heeft de kernwaarden en gedragsregels van financiële instellingen in deze gedragscode beschreven. Je kunt deze gedragscode nalezen op www.verzekeraars.nl.