Acura Adviseur Extranet

Schade of calamiteit op vakantie

04 Juli 2017

De vakantieperiode is weer aangebroken. Tijd om te genieten van een welverdiende, onbezorgde vakantie. Dat is precies wat uw klanten ook gaan doen deze zomer. Maar wat als er iets mis gaat? Het is dan belangrijk dat hulp wordt geregeld via de juiste kanalen. Vergeet niet uw klanten hierop te wijzen.

Neem contact op met de alarmcentrale

Bij calamiteiten kunt u wereldwijd, dag en nacht bellen met de alarmcentrale. De medewerkers van de alarmcentrale beantwoorden vragen bij pech, ongevallen, ziekte of andere calamiteiten. Als u bijvoorbeeld een arts nodig heeft, verwijzen zij u door naar een betrouwbare specialist of een goed ziekenhuis bij u in de buurt. Het telefoonnummer van de alarmcentrale kunt u terugvinden op de groene kaart van uw motorrijtuig of het polisblad van uw reisverzekering.

Doe aangifte

Bij diefstal, verlies of vermissing van reisbagage is het belangrijk om hiervan aangifte te doen bij een lokaal politiebureau. Dit dient voor de reisverzekeraar als bewijs. Mocht lokaal aangifte doen om een bepaalde reden niet mogelijk zijn dan kunt u dit aangeven bij de reisleiding of bij uw accommodatie.

Schade door storm of noodweer

Als kampeerliefhebber is natuurlijk niks zo vervelend als storm of noodweer tijdens uw vakantie. Vooral als dit ook nog eens leidt tot schade. Voor het dekken van deze schades kunnen wij in Nederland terugvallen op de weerstatistieken van het KNMI. Helaas zijn deze gegevens voor buitenlandse bestemmingen door ons niet te achterhalen. Het is in dat geval belangrijk dat u bij de camping vraagt om een verklaring waaruit blijkt dat er sprake is geweest van storm of noodweer.

Terug

Acura Assuradeuren - Postbus 156 - 5490 AD Sint-Oedenrode - t 088-7654000 - f 088-7654099 - e info@acura.nl - KvK: 17181722 - AFM: 12012150

Top