Acura Adviseur

Acura in de vakpers

Zo nu en dan laten wij iets van ons horen in de vakpers. De verschenen artikelen kunt u hieronder raadplegen.

23 januari 2017:  Hagelschade klip en klaar verzekerd

"Bij ons staat klip en klaar in de polis dat hagelschade wordt vergoed." Aldus directeur Henk Smit van Acura Assuradeuren, dat na de hagelbuien in Zuidoost-Nederland vorig jaar slechts negen van ruim 1.100 claims hoefde af te wijzen. "En dan ging het om zaken als een beschadigde trampoline of recreatiewoning, die niet onder de dekking vielen." Lees meer via onderstaande link.

Bekijk hier het artikel in het VVP

20 januari 2017: Acura regelt hagelschades

Waar grote verzekeraars nog altijd worstelen met de afhandeling van de hagelschade in Zuidoost-Nederland van 23 juni 2016, is volmachtbedrijf Acura er al helemaal klaar mee. De serviceprovider behandelde ruim 1.100 claims van agrarische bedrijven en hoefde er maar 9 af te wijzen. Volgens directeur Henk Smit in de soepele schadeafhandeling te danken aan een op maat gemaakt agrarische polis waarbij hagelschadedekking standaard inbegrepen zit. Lees meer via onderstaande link.

Bekijk hier het artikel in het AM

15 januari 2017: Lancering van de Zekerheden app

Acura Assuradeuren lanceert haar nieuwe ‘Zekerheden App’. Een app, speciaal ontwikkeld voor de verzekeringnemer. Hiermee zet de serviceprovider een volgende stap in het optimaliseren van haar dienstverlening. Bijzonder is dat de lancering van de app samenvalt met het 10-jarig jubileum van Acura Assuradeuren. Dubbel feest dus!

Directeur Rob Prüst over de nieuwe app: “Onze app voorziet in tal van functionaliteiten zoals het ophalen van de groene kaart en het bekijken van polis- en schadegegevens. De verzekeringnemer kan inloggen en ontvangt altijd actuele informatie, opgehaald uit de Acura webapplicatie. Uniek aan de app is dat de verzekeringnemer aan de adviseur gekoppeld is waardoor altijd het juiste logo verschijnt. Indien er geen internetverbinding is, onthoudt de app de laatst bekeken gegevens. Dat is wel zo handig in het buitenland.”

Als serviceprovider helpt Acura haar adviseurs om op een vernieuwende manier toegevoegde waarde te leveren aan hun klanten. Volgens het Performance Onderzoek van Bureau DFO behoort Acura tot de besten als het gaat over ICT-oplossingen.

Bekijk hier het artikel in het VVP

13 november 2016: Samenwerking met Knab

Acura biedt aangesloten adviseurs in samenwerking met Knab een masterclass aan over het online Financieel Plan. Acura is de eerste service provider die producten van online bank Knab aanbiedt. Account manager Joris Vos van Acura over de masterclass: "Het doel is om klanten beter inzicht te geven in hun financiën en ze bovendien financieel voordeel te bieden. Het financieel plan is de oplossing voor een adviseur om online (Knab) en offline (het advies) te combineren.”

Bekijk hier het artikel in het VVP

26 oktober 2016: Garageportefeuille Delta Lloyd niet naar Bovemij

Delta Lloyd verkoopt haar portefeuille garageverzekeringen toch niet aan Bovemij. Beide partijen kondigden vorige maand aan een intentieverklaring te hebben getekend die voorzag in een overdracht van het risicodragerschap per 1 januari 2017. Maar die overdracht gaat niet door, zo blijkt nu. Henk Smit, directeur van serviceprovider Acura, ziet door het afhaken van Delta Lloyd kansen om zich te profileren als specialist op garagegebied. Maar hij noemt de actie “impulsief” en “niet handig”. “Het veroorzaakt veel onrust in de markt, zowel bij de gevolmachtigden, het intermediair als de eindklanten. De branche heeft al te maken met een vertrouwensbreuk en dit soort opzeggingen helpen niet.” Smit erkent dat de resultaten in schadeverzekeringen onder druk staan. “Dat is niet exclusief toe te rekenen aan de portefeuille garageverzekeringen. In het schadelandschap is het altijd zwaar weer geweest. Niet koste wat het kost een klant binnenhalen, maar met verstand het risico beoordelen.”

Bekijk hier het artikel in het AM

Bekijk hier het artikel in het VVP

Bekijk hier het artikel in InFinance

AM 20 mei 2016: Adviseur wordt ontzorger pur sang

Google eens op 'Assurantiekantoor van de toekomst' en je komt op de eerste pagina van de zoekmachine welgeteld twee of min of meer relevante artikelen tegen. Als je zoekt op 'innovatie assurantiekantoor' dan vind je niets relevants. Gelukkig levert 'innovatie verzekeringsbranche' wat meer op. Wat zou je moeten doen om je kantoor toekomstbestendig te maken? We vroegen het aan de vier panelleden van het event 'Kantoor van de Toekomst'.  Namens Acura nam Henk Smit deel aan het panel.

Bekijk hier het artikel in het AM

AM 19 april 2016: Kantoor van de toekomst

Technologie heeft veel impact. Maar dat betekent geenszins dat de adviseur geen toekomst heeft. In een wereld die steeds complexer wordt, is er wel degelijk een rol voor de onafhankelijke adviseur. Maar dan moet hij wel oog hebben voor ICT, Marketing en Personeelsbeleid. Hoe ziet het Kantoor van de Toekomst er dan uit? Op 19 april 2016 is hierover in de Jaarbeurs in Utrecht een congres geweest. Henk Smit maakte daar onderdeel uit van het panel.

Bekijk hier het artikel van het AM web

AM 15 april 2016: Rondetafelgesprek

Serviceproviders laten nog altijd een forse groei zien in hun portefeuille, ook is duidelijk dat de vijf grootste gevolmachtigden tweederde van het premievolume in volmacht voor hun rekening nemen. Nieuwe toetreders op de markt voor serviceproviders moeten vooral gezocht worden in de hoek van de hypotheken en collectief inkomen. Duidelijk is ook dat zonder volmachten verzekeraars in de toekomst van serviceproviders zwaar onder druk komt te staan. Een rondetafel over de toekomst van serviceproviders. Namens Acura nam Henk Smit deel aan het gesprek.

Bekijk hier het artikel in het AM

Acura 14 april 2016:  Bijeenkomst Big Data

Op 14 april 2016 hebben wij samen met Aègon een bijeenkomst georganiseerd rond het thema Big Data. En dat hebben we niet zomaar gedaan. Onze samenleving digitaliseert namelijk in een rap tempo. Dit is een positieve ontwikkeling maar wat voor invloed heeft dit nu op ons dagelijks werk? Samen met René Frijters (Knab Bank) en Kees Smaling (Aègon) hebben wij hierbij stil gestaan.

Bekijk hier de video op het YouTube kanaal van Acura
Bekijk hier het artikel in het VVP
Bekijk hier het artikel in het AM

De Waarde van Advies 2016: Leiderschap

In 2016 staat het thema leiderschap centraal bij ‘De waarde van advies’. Rondom dit thema organiseerde Avéro Achmea 5 keukentafelsessies met telkens een andere leider als tafelgast. Op 9 maart 2016 was dit Gertjan van der Linden, bondscoach nationaal rolstoelbasketbalteam. Henk Smit was hier namens Acura aanwezig.

Bekijk hier de film op het YouTube kanaal van Acura

VVP december 2015: Serviceproviding

"Betrek je grootste klanten bij het veranderingsproces."
Service providers sluiten naadloos aan op de transformatie die financieel adviseurs doormaken, aldus commercieel directeur Henk Smit van Acura. Maar de adviseur moet dan wel keuzes willen maken. Acura (115 deelnemers) is een van de service providers  die zijn overgebleven na de flinke sanering van dit marktsegment. Volgens mede-oprichter Henk Smit kon die sanering van de markt niet uitblijven. "Acura heeft ook niet voor niets vanaf het begin als voorwaarde gesteld dat de adviseurs die zich willen aansluiten bereid moeten zijn keuzes te maken. Claim je adviesrol, beheer je klanten goed maar laat alles daar achter — financiële administratie, marketing, opnemen telefoon, automatisering, enzovoort — door ons optuigen."

Lees hier het hele artikel

Wij laten graag van ons horen.

AM november 2014: Het Consult.

Hoe motiveer ik mijn mensen (en hoe kom ik van ze af )? Hoe zorg je als advieskantoor dat ook je medewerkers meegaan in de transitie naar de nieuwe wereld? Moet je van bepaalde functies af? Of van bepaalde mensen? En hoe pak je dat aan? Die vragen stelt Henk Smit, directeur van full-serviceprovider Acura Assuradeuren. “Kantoren willen werk aan ons uitbesteden, maar durven niet de mensen te ontslaan die dat werk voorheen uitvoerden. Zonder reorganisatie wordt uitbesteding een kostenpost.”

Lees hier het hele artikel

VVP januari 2014 : Provisieverbod.

“Veel eindklanten denken dat er een totaal provisieverbod is.” Henk Smit (Acura) maakt na een jaar provisieverbod de balans op en vraagt zich af of de consument er nu werkelijk beter van is geworden.“Het is wel goed om tijdens de evolutie af en toe even opzij te stappen om te kijken of de ontwikkeling nog de juiste is. De veranderingen in de financiële sector zijn in gang gezet om de situatie voor de consument beter te maken. Is er op dit moment werkelijk sprake van verbetering? Of dreigt er een systeem te ontstaan waar de consument uiteindelijk de dupe van wordt?

Lees hier het hele artikel

CCS mei 2012: De Digitale Polis en Digitale Nota.

Alles is terug te vinden in gebruiksvriendelijke webbased assurantiesoftware. Deze ondersteuning bespaart assurantieadviseurs veel tijd en geld: ze hebben geen zware servers en dure computerprogramma’s nodig, hoeven geen updates en back-ups te maken en kunnen overal ter wereld inloggen.“Daardoor kunnen zij zich volledig richten op hun oorspronkelijke functie: advies aan en communicatie met hun eigen klanten. De komende jaren zullen zij ook steeds meer de behoefte voelen om zich op die kerntaken te richten, onder invloed van de markten de regelgeving. Wij willen de komende jaren een leidende rol als ondersteunende dienstverlener gaan vervullen. Niet per se in omvang, maar wel in kwaliteit.

Lees hier het hele artikel

NU oktober 2010: Meer omzet en groei door aanpak op maat.

Er komt de laatste tijd heel wat af op verzekeringsadviseurs.Wij bieden hen hulp op maat en nemen graag alle administratieve rompslomp uit handen. Hierdoor kunnen zij zich weer bezighouden met de leuke dingen van het vak, het adviseren van klanten. ‘De verzekeringsbranche is een dynamische wereld. Ontwikkelingen in regelgeving, verzekeringstechniek en technologie volgen elkaar in hoog tempo op. Wij volgen deze ontwikkelingen op de voet. Dat is niet voor niets. Hierdoor hebben wij de beste (pakket)polissen in huis., aldus directeur Henk Smit.

lees hier het hele artikel

Advertorial november 2009: Wij lossen uw problemen op en zorgen voor meer omzet.

Acura Assuradeuren houdt niet van een ‘dertien-in-een-dozijnaanpak’. Maatwerk is ook echt maatwerk bij het in Sint-Oedenrode gevestigde kantoor. “We willen boven water krijgen waar u als bemiddelaar behoefte aan heeft”, vertelt directeur Rob Prüst. Stap voor stap stellen we daarna een pakket oplossingen samen. Niet alleen kiest u uit prima verzekeringsproducten uit eigen ’keuken’. U kunt zich ook concentreren op uw eigen relaties.”

lees hier het hele artikel


13 november 2016

Acura Assuradeuren - Postbus 156 - 5490 AD Sint-Oedenrode - t 088-7654000 - f 088-7654099 - e info@acura.nl - KvK: 17181722 - AFM: 12012150

Top